In een onlangs voltooid verkennend proeftuinonderzoek met For Good, toonde iMinds Living Labs eens te meer de waarde aan van het vroeg betrekken van eindgebruikers in het innovatieproces. For Good ontwierp een innovatieve smartphone-applicatie die milieuvriendelijk gedrag aanmoedigt met eco-gerichte aanbevelingen. De applicatie wordt verwacht in 2016 en is momenteel in verdere ontwikkeling.

iMinds Living Labs verrijkt innovatieproces met eindgebruikersonderzoek

Antwerpen – 27 februari 2015. Online adverteren is big business, maar consumenten met willekeurige advertenties om de oren slaan is niet de beste manier om het rendement van een reclamecampagne te optimaliseren: mensen klikken immers alleen op advertenties die voor hen relevant zijn. Mediabedrijven en adverteerders zijn dan ook voortdurend op zoek naar manieren om het doorklikken op advertenties (en de daaraan gerelateerde inkomsten) positief te beïnvloeden – op basis van gegevens over het surfgedrag van de consument. Een aanpak die haaks staat op de strenge privacy-eisen van die consumenten?

[Third Party PR] Gerichter online adverteren met respect voor de privacy van de consument dankzij Antwerpse start-up PrediCube