Paycento maakt online betalen mogelijk dankzij Facebook en Twitter

Geschreven door iMinds op dinsdag 03 april 2012

 

Uitgevers van tijdschriften die tegen betaling artikels willen aanbieden op het internet vrezen dat hun bezoekers worden afgeschrikt door de registratieprocedures die ze moeten doorlopen vooraleer ze het gewenste artikel kunnen lezen. Dankzij het system van Paycento, een Belgische start-up die deelneemt aan het IBBT iStart-traject, zullen online lezers betalende artikels en muziek kunnen downloaden met één enkele muisklik. 

Pieter Dubois, co-oprichter van Paycento, vond dat er nood was aan een gebruiksvriendelijke manier om online betalingen te verrichten:

Dit systeem, dat gebruik maakt van Facebook en Twitter, kan volgens mij een doorbraak betekenen in de online verkoop van tijdschriften, muziek en andere low-cost goederen en diensten.

Paycento maakt gebruik van het feit dat internetgebruikers vaak zijn ingelogd op sociale netwerksites als Facebook, LinkedIn en Twitter terwijl ze surfen. Betalen voor een online dienst kan dankzij Paycento even vlot als een tweet plaatsen of een link delen op Facebook. De Paycento-technologie wordt momenteel nog in beta getest. 

Lees het volledige persbericht hier (Engels). 

 

Dit artikel gaat over , .

Reageer

Velden gemarkeerd met een sterretje zijn verplicht.

Blijf op de hoogte

Schrijf u in op onze nieuwsbrief.