Viewer Statistics Plus

Onderzoek naar de kijkcijfers van de toekomst

Looptijd project: 1 november 2012 - 31 oktober 2013

Viewer Statistics Plus

Kijkcijfermeting staat sinds lang gelijk aan het meten van lineaire televisie op klassieke toestellen. De consumptie van audiovisuele content waaronder lineaire (en niet-lineaire) televisie is echter geëvolueerd. Meerdere toestellen worden gebruikt, op diverse locaties. Het merendeel van deze toestellen wordt bovendien slechts gebruikt door een enkele persoon, waardoor er een discrepantie ontstaat tussen de gerapporteerde consumptie van content en het eigenlijke kijkgedrag. Dit heeft meer en meer impact op de wijze waarop merken hun advertentiebudget spenderen, wat voor de commerciële mediabedrijven nog steeds de belangrijkste inkomstenstroom is.

Het doel van dit project is onderzoek naar hoe bij kijkcijfermeting rekening te houden met deze nieuwe vormen van contentconsumptie. Door middel van enkele onderzoeksvragen wil dit project komen tot een beter begrip van en een roadmap naar de kijkcijfers van de toekomst: Viewer Statistics Plus.

 

  • iMinds - Ugent

Projectdetails

Projecttype: MiX

In deze concrete, realiseerbare en pre-competitieve MiX innovatieprojecten met een beperkte tijdshorizon zorgt MiX voor de brug tussen onderzoek en ontwikkeling, tussen de academische wereld en de mediasector.

Detailtype: Programma Meten

Looptijd project

1 november 2012 - 31 oktober 2013

Contactpersonen

IMinds contact: Elise Descamps
Project Lead: Johan Camp
Research Lead: Lieven De Marez

Onderzoeksdepartementen

Meer Media projecten

RAGASI

Kwaliteitsgaranties voor online 3D games voor kinderen

LISSA

Innovatieve tweede scherm diensten voor live evenementen

GIPA

Standaardplatform voor Augmented Reality-toepassingen